Sidor

onsdag 31 mars 2010

Vi kör en storslam

Jag och maken har bestämt oss för att prova urföra ALLA uppdragen.
Ja, jag vet, jag har svårt att sätta gränser. Men när jag känner jag har potensial att klara av det, varför skall jag då vara lat och ta den lätta vägen.

Vi började lite lätt med att registrera oss på  Reklamfritt.
Här kunne man anmäla sig för att slippa adresserat reklam (t. ex från Postkodslotteriet), samt gör en del andra avbokningar.
Jag skrev till exempel att jag inte vill ha telefonkatalogen.
Sen får vi hem en dekal att sätta på brevlådan, och då kanske jag slipper all annan reklam oxå...
Mindre belastning för miljön - mindre att bära till pappersåtervinningen för mig.

1 kommentar:

charlotte sa...

morning morning
var tvungen att kolla. allt fanns kvar men det tog en väldans stund innan sidan laddades