Sidor

onsdag 17 mars 2010

Tips på dopspresent

När våra kompisar döpte sin dotter Isabel i höstas gjorde jag en mycket uppskattad dopspresent till henne (Ja, just nu är det väl hennes foräldrar som uppskattar det mest, men jag hoppas ju att hon oxå skall uppskattad det en vacker dag)
Presenten var ett fotoalbum, där jag skrappat lite om de första månaderna i hennes liv. Sen skall jag fortsätta fylla albumet med några sidor per år, så hon har ett scrapalbum med hela sin uppväxt.

Såhär långt har jag kommit tills nu:
Jag köpte ett album med fönster på framsidan, och prydde det med hennes namn och lite blommor.

Första LO'n i albumet fungerade som ett dopskort. Jag skrev en hälsning och en dikt.


Sen en klassisk sida med mått och vikt vid födslen.

En liten presentation av övriga familjemedlemmar.


Jag forsökte komma på en sida med saker som hände under 2009 - året Isabel föddes. Det var inte jättelätt, trots att det hänt en del saker under året - det skulle ju vara saker som kan vara intressant även om 20 år...

En söt bildserie när Isabel var 1 vecka.



Ja, det var de LO'n som var med i albumet från början.

Sen har jag ju främkallat och scrappat från dopet, och här nedan ser ni resultaten.

Och foto från hennes först jul har jag redan lagt upp i ett tidigare inlägg ( Här )
Ja, sen är det bara att fortsätta med lite olika högtider och speciella händelser.  Kan ju bli kul för mig att titt tillbaka i sen oxå, och se om jag utvecklas nåt i mitt scrappande :o)

Inga kommentarer: