Sidor

lördag 13 mars 2010

Forsöker mig på en analys

Som sagt, bryr mig inte värst mycket - men jag tyckte såklart att fel låt vann i kväll...

Jag trodde till exempel helt klart den bildsköne Erik Saade skulle överösas av röster från alla tonårstjejer. Hormonstinna tjejer som får sina mobilräkningar betalda av mamma o pappa, och som på fullt allvar tror att om de bara skickar tillräckligt många sms så kommer Erik personligen att tacka henne. Och när de träffas så kommer de bli kära, och så lever de lyckliga i alla sina dagar (det hade i alla fall jag trott om han varit med när jag var 15 år - om det nu hade funnits mobiler.... för när jag var 15 körde vi mest med röksignaler.)
Men det verkar som tonårstjejerna betalar sina telefonräkningar själv nu för tiden, och får hushålla lite med hur många sms de skickar iväg.

Då spekulerar vi vidare;
Andreas Johnson; Sååå het!!!
Men det är vad jag tycker, och jag röstade ju inte.
Men ponera att alla de som gillade Andreas är som mig - dvs musikälskare, men inte mello-älskare. Bryr oss inte tillräckligt mycket om vem som vinner till att lägga pengar på det. Det finns många som oss - det är kanske därför han inte fick några poäng av tittarna, men fick många av jury-grupperna?

Tonårs-tjejer röstar på Erik och tonårs-killar röstar på tjejgruppen (detta är inte vetenskapligt bevisat, men statisitken bland den lilla skara tonåringar jag omger mig med pekar åt detta hållet)

Vi som inte bryr oss röstar inte alls

Och riktiga Mello-fans röstar på Salam Al Fakir (som troligtvis är den som skulle klarat sig bäst i Norge om jag tolkat FaceBook skvallret rätt  )

Men Anna då - som vann - vem har röstat på henne? Ja, tydligen var det många i alla fall...
Ger upp nu, är ingen analytiker (heter det så) Jag nöjer mig med att jag i kväll har hört ännu en skön låt av Andreas Johnson - och som av en händelse så får ni också möjligheten att lyssna på den här nedan om ni vill :o)

1 kommentar:

charlotte sa...

första gången på flera år som jag faktiskt gillar låten som vann