Sidor

fredag 5 februari 2010

Relativitetsteorin - eller nåt...

Undrar om Einstein hade kunnat förklara det här:

På söndag morgon vägen en påse godis 610 gram. Plastpåsen försluts med en hård knut.
5 dagar senare väger samma påse 430 gram.
Det finns inga synliga tecken på inbrott i vårt hem, och såklart är det ingen i huset som har rört godispåsen.
Godiset i denna närmast lufttäta förpackning har altså minskat 180 gram på 5 dagar. Det är 30% viktminskning....HUR är det möjligt?

Om jag förlorat procentuellt lika mycket skulle jag gått ner över 20kilo på mindre än en vecka! Jag skall kanske prova "stoppa-in-mig-i -en-plastpåse-och-säg-att-ingen-får-äta-mig-dieten"?

2 kommentarer:

charlotte sa...

godiset måste ha oxiderat av kvarvarande syre. har ingen annan förklaring

charlotte sa...

kunde inte kommenterá på din andra blogg o jag har försökt på minst 6 olika sätt men nu ger jag upp. väldigt fint var det. önskar att jag vore så duktig