Sidor

onsdag 10 februari 2010

Att drömma om fåglar

Som jag skrev innan så har jag drömt en del om fåglar på sistone. Och nu när jag ändå inte kan sova så har jag googlat lite:
Att drömma om fåglar är tydligen rätt vanligt. Det är en symbol som kan tolkas på många sätt, beroende på vilken fågel det är, och hur den mår.

Jag har drömt om undulater och några andra "exotiska" fåglar. Både i bur och fria - men de har varit tama, och mestadels glada vad jag kan minnas.
Så det verkar ha varit bra drömmar.

Till exempel står det såhär:

Fågel : En dröm om fåglar siar om tur, speciellt om du i drömmen hör dem sjunga. Fåglar som slåss symboliserar gräl. Döda fåglar varslar om svåra tider.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också drömt om fåglar, men en instängd blå undulat i en bur som är övertäckt av ett skynke och pga av skynket så har jag glömt bort att jag har en fågel...och därav glömt bort att ge den mat. Så när jag väl kommer på att jag har en fågel, så är den så mager och verkar inte må bra. Jag tittar i matskålarna och ser bara skal...finns inget att äta och jag undrar när den fick mat sist?

Jag vaknar alltid och känner mig så obehaglig till mods. För annars är jag en riktig djurvän som aldrig skulle glömma att ge min fågel mat om jag hade en. Det är en återkommande dröm. Undrar vad den betyder?

//Djurvän