Sidor

tisdag 23 februari 2010

Och varför hade jag ingen Haldexkoppling i min bil i dag...

Jo, jag vet ju svaret på det... för det finns ingen fyrhjulsdrift på Ford Focus...
Men jag skulle vilja haft det!
Körde styvdottern till en kompis mitt ute i skogen.
All snö har gjort vägen hälften så smal som den brukar, och det var fysiskt omöjligt för två bilar att mötas.
Vad händer när jag är på väg hem igen?
Jo, såklart möter jag en bil! Men som tur va så var det en ficka som jag kunde köra in i, så den andra bilen kunde passera.
Kör vidare några hundra meter till, och ytterligare en bil kommer (vad gör alla bilar ute i skogen kan man ju undra...)
Aha - en ficka till - Ja, men då är väl jag en god bilist och kör in där så den andra bilen kommer förbi...
Korkat tänkt! Varför tänkte jag så?
Varför kunne inte den andra biljävlen kört ut mot kanten och släppt förbi mig i stället. Han körde säkert en dyr SUV med all möjlig utrustning.
Men nej, jag tänkte ju inte! Så jag körde som sagt ut i fickan och släppte förbi bilen.
Och där blev jag stående!
Däcken spann som en snöfräs, och bilen rörde sig inte en meter!
Jo, men då ringer jag Mats då! Han slutar ju snart, så då får han köra inom och hämta mig loss.
Nej, det ståmmer HAN HAR JU GLÖMT SIN MOBIL HEMMA!!!!!!!!!!!!!

Efter att ha fräst vidare ett litet tag så kom jag på att forsöka backa, och tro det eller ej så kom jag mig ut på vägen igen! Men jag hade puls kan jag säga...

1 kommentar:

Nyanser av vitt sa...

Det har jag i min Hege :O) och den är som en traktor, tar sig fram överallt, med Simrits tätningar :O)
Kram Agneta