Sidor

lördag 6 februari 2010

Blandade känslor

Mats håller på att sälja alla mina gamla Depeche Mode skivor på Tradera. De har stått i en garderob de senaste 18 åren, och skivspelaren rostar på vinden (om det nu är det skivspelare gör när de förpassat till glömskans kvarter)

Men när jag sitter här i soffan och ser honom bladdra genom högen med maxisinglar så gör det ändå lite ont i hjärtat.

Om det är något jag har minnen förknippade till så är det mina Depeche-skivor.
Jakten på övertidstimmar på stormarknaden där jag arbetade på kvällarna - för att ha råd med en ny singel.
Håltimmen på onsdagar när jag rusade till den enda skivaffären i stan som sålde import-singlar.
Och hann jag först? Jag hade flera kompisar som oxå diggade DM. Ibland ville vi ha samma skiva.

Shake the Disease
Blasphemous Rumers
Question of Lust
Boys say Go
Stripped
Here is the House
Såååå mycket bra!!!!!!

Men som sagt, de har stått i garderoben i 18 år. Om någon köper dom så är det fördi de vill lyssna. Det är någon med hjärta för Depeche, och de kommer ta väl hand om dom.

Så jag låter det ske - det är för det bästa. De får det bättre hos någon annan.

2 kommentarer:

Åse sa...

Förstår hur du känner dig. Fy sjutton. Men det kan ge pengar till en biljett till Egypten. Vi sålde Stefans Per Gessle objekt inför vår första resa till Tobago. Fick ihop 15 000_

charlotte sa...

nu kunde jag inte kommentera på andra bloggen igen. står att jag har ogiltig toppdomän. vad nu det är men jag skriver samma som här