Sidor

tisdag 2 februari 2010

Rätt så trevligt i alla fall tycker jag

Visst gnäller jag oxå över vädret!
Visst skulle jag inte tveka att byta mot 35 grader i skuggan och 27gradigt vatten.
Inte heller skulle jag tacka nej till doften av nyklippt gräs eller solvärmda jordgubbar.
Men nu befinner vi oss i Sverige, och det är februari månad, så det är ju egentligen bara att gilla läget eller hur?

Och visst har även detta vädret sin charm.
När det ligger packad så mycket snö på vägarna att man inte hör dubbdäckens krafsande mot asfalten, eller när man kommer utanför dörren på morgonen och den nästan gnisslar under fötterna när man trampar i snön.

Jag hatar att frysa, men jag har konstaterat att jag gillar ljudet av kyla, och känslan och konsistensen som kylan gör med omgivningen.
Så egentligen: Om jag haft en heltäckande värmedräkt som inte släppte fram kyla till någon del av min kropp så hade jag verkligen älskat vintern..

2 kommentarer:

charlotte sa...

ja det är mysigt med vinter men den skkulle inte behöva hålla på så länge...

charlotte sa...

jag ska eller jag måste ju stå ut med det