Sidor

lördag 21 juni 2014

Testat utrustningen

Det händer inte så mycket att rapportera om på husfronten nu för tiden.  Inget som syns i alla fall.
Men i mitt huvud pågår ständig planering. I nästa vecka skall vi träffa vår entreprenör och vår A-Hus säljare. Innan dess vill jag ha en så klar bild som möjlig på vad vi vill ha på väggarna -för att kunna diskutera vad vi skall göra själv, och vad entreprenören skall göra.

Det börjar falla på plats. Jag har börjat bli överens med mig själv. Och efter att jag mycket demokratiskt har försökt få maken att komma med egna idéer har han erkänt att jag är bra på detta, och att det nog blir bäst om jag bestämmer.
Visst är det skönt när man får göra som man vill?

Efter ett relativt lungt midsommar-firande i går var vi sugna på en tur till tomten. Det är liksom sista chansen att se den som den lilla skugsdunge den är.
Vi åker på semester nästa vecka, och när vi kommer hem har träden där hus och garage skall stå på tömts på träd.
Även några skadade träd på andra ställen på tomtens skall forslas bort, och sen är det dax för oss att börja rensa småträd och liknande som vi inte vill ha kvar.
Vi testade utrustningen i dag, för att se om vår plan fungerade.
Blev perfekt! Trädet rycktes upp med rötterna, precis som planerad.
Vi fäste ett spakblock i ett stort träd, och andra ändan i det träd vi ville ta bort, och så var det bara att "pumpa".
Gick som en dans när vi väl fattade hur makapären fungerade.
två träd nere. 1793st kvar!!!!!



Sen blev det såklart en liten runda längre in i djungeln, där ett av de stormfällda träden ligger. Mats höll sig på marken, medan jag kollade om träd-klättrar-färdigheterna fantes kvar från min scouter-barndom...




Inga kommentarer: