Sidor

lördag 21 juni 2014

Röre-huvuden på Ikea

Lite besviken på Ikea för tillfället.
För några veckor sen köpte vi en badrumshylla. En av delarna sprack när jag skruvade ihopa den, så dagen efter fick vi åka tillbaka för att få en ny bit.
Inget fel på servicen väl på plats, så vi äkte hem igen med en hel bit, hyllan monterades klart, och allt far frid och fröjd.

Förra helgen var vi iväg igen. Köpte bokhylla till sonen (Ikea har låga priser på utgående Billy, så passa på!)
Sonen monterade - och svor över att grejerna inte passade.
Besservisser-mamman bad honom kliva åt sidan så hon kunde ta hand om monteringen - och insåg att det inte vår sådår överväldigande lätt att få ihopa hyllan, för hålen i ena biten satt fel....

Ringde Ikea och förklarade mycket tydligt vad som var fel. Än en gång; Inget fel på servicen. Damen i andra ändan tog emot alla uppgifter (nämnde jag att jag var OERHÖRD tydlig med hur den felaktiga biten såg ut, och hur den BORDE ha sett ut) och hon lovade att en ny bit skulle skicka under veckan, så jag inte skulle behöva att kör upp en gång till.

Felaktigt hyllplan; Som ni ser är hålen på hyllplanet nederst i bild felplacerade. I stället för att vara lika långt från långsidorna är dessa nästan ute vid ena kanten.

Paketet kom, vi öppnar - och hittar ett helt vanligt hyllplan utan ett ända hål!
Vad hände här egentligen?
Hur är det möjligt att "hålen sitter fel - de är inte centrerade på hyllplanet" blir "jag vill ha en bräda utan några hål?
Skärpning Ikea. Visst är det kul att åka till varuhuset - men för att köpa nya saker, eller äta lunch.... INTE för att reda ut era missar!


Inga kommentarer: