Sidor

onsdag 4 juni 2014

Hur tänkte jag där...

Det är ett välkänd faktum att myggen älskar mig. Om jag befinner mig i närheten behöver ingen annan bry sig om att använda myggmedel, för jag drar åt mig alla mygg inom en kilometers radie.
Så hur jag tänkte - eller inte tänkte - när jag begav mig till vår djungel till tomt, utan att smöra in mig med något, det lär förbli en gåta. En gåta jag kommer tvingas fundera över många gånger de närmsta dagarna medan jag kliar mig blodig....

Men, vad gör väl det om hundra år?
Som sagt  - tomtbesök i dag. Vi har försökt markera ut tomtgränsen, hus och garage med markeringsband, så det skall gå lite lättare i morgon när vi skall tillbaks och peka på vilka träd som skall ner.
Förutom en miljon mygg som festade på mitt blod, träffade vi på en groda som bodde i krokarna. Rackarn tyckte nog inte om att bli fotograferad, för oavsett hur jag försökte så vände han ryggen till.

Mats gick loss med röjjar-sax och försökte hjälpa fram banden i hyfsat raka banor.  Inte helt lätt.... men vi fick en uppfattning om var byggnaderna kommer hamna i alla fall.


Här är bakkanten på garaget markerad.

Denna lilla djungel är hörnan på huset, där tvättstugan kommer vara.


Och här står jag framför diskbänken och blickar ut över ägorna. Vid avspärrningsbandet går tomtgränsen (fyra meter från huset) och ännu lite längre fram ser ni Munpelstigen och på andra sidan den, våra grannar.


Behöver jag säga att jag längtar tills vi skall bo här?




Inga kommentarer: