Sidor

onsdag 25 juni 2014

...en lite fågel viskade...

...att det hade hänt saker på tomten...
Och jag kunde inte hålla mig undan!
Jag skall ju trots allt på semester utan möjlighet att se ägorna på en hel vecka, så mellan två maskiner tvätt tom jag en liten körtur :)

Redan när jag kom in i området kände jag doften av nyfällda träd.  Trädfällarna har jobbat för fullt i det vidriga regnvädret i dag, och har fällt alla träd där hus och garage skall stå så vitt jag kunde se. Det var så vått att jag inte orkade bege mig in i djunglen för att kolla om de stormskadade träden där inne var borta. Men när vi kommer tillbaka nästa vecka - solbrända och utvilade - då skall jag ut och njuta i fulla drag!

Foto taget från den södra plätten som vi röjde själv i helgen. Bakom bandet ligger ytan där huset skall stå.

Foto från gatan

Garage-ytan sett från gatan. Den högra tallen i framkant står precis inne på grannens tomt - och den längs till vänster i framkant står precis så långt åt vänster att den inte stör garageuppfarten. Åtminstone när vi måtte tidigare.  
När vi röjd bort mera sly får vi göra nya mätningar, så vi är säkra på att vi inte har kvar nåt stort som står i vägen för byggnader eller uppfart.

Nu loggar jag ut för ett tag. inget bloggande från semestern. Datorn stannar hemma!


Inga kommentarer: