Sidor

måndag 9 juni 2014

Flera tankar kring vägg-färger

Inte för att färger och sådant skall bestämmas på lång tid ännu - men vi måste skaffa oss en uppfattning av var vi skall ha panel - och var vi skall ha målat eller tapetserat. 
Och då måste även färgerna tas hänsyn till för att jag skall få en känsla av hur det kommer bli.

Såhär går tankarna just nu:
  • Jag vill inte att alla rum skall vara likadana - men jag vill ändå ha ett genomgående och enhetligt intryck.
  • Grund färgerna kommer vara vitt och ljust grått
  • Stående panel (grå) i hall och klädvård, liggande (vit) i sovrummen.
  • Ingen panel alls i vardagsrum/kök, men lite målat grått tänkte jag kunde fånga upp färgen och kanske panel-känslan från hallen. Jag gärna vilja ha panel någonstans i vardagsrummet eller köket - men jag har inte hittat något riktigt bra sätt att få in det. 
  • Våra entre dörrar är svarta - jag vill inte ha grått på dessa ytter-väggarna. Hade vi haft foder runt dörrarna som vi kunna ha vita hade det nog blivit snyggt, men dörrarna kommer inte komma till sin rätt om de sitter direkt mot grått tror jag.
  • Badrum: Det är snyggt med panel eller målat på någon vägg i badrummen, men kommer huset sjunka i värde om det inte är helkaklat? (vill ju inte att banken skall krångla när det är dax att skriva om till riktiga lån)
  • För er som missat tidigare inlägg, så kommer taken att vara i vitmålad panel, och golven lutar åt någon form av ljusare ek-parkett (typ vit- eller grå-behandlad). Entre och klädvårdsgolv i klinker åt det svarta hållet.


Så, det var dagens tankar... 
Var tänker jag rätt? Var tänker jag fel? Var tänker jag inte alls? Åsikter mottages tacksamt!

Inga kommentarer: