Sidor

onsdag 22 december 2010

Senaste dygnet

Såhär har mitt senaste dygn varit:

Tisdag kväll:
Lämnar jobb glad i hågen för att jag trodde vi hittat lösningen på ett bekymmer vi haft en längre tid.
Kommer hem och Mats meddelar ett ett vattenrör har fruset.
Propparna går, för vi kör värmefläcktar på full gas för att forsöka värma upp rören så de skall tina.
Mail börjar trilla in från jobb - problemet är inte löst i alla fall.
Testar själv, och det som tidigare fungerade för mig fungerar nu inte längre.  Smäller knytnävarna i datorn några gånger och svär högt.
Problemet försvinner inte - däremot slutar Internet Explorer att fungera.
Lägger mig och sover skitdårligt.

Onsdag morgon:
Vaknar och rören är fortfarande frusna.
Mats skall köra mig till jobb, för värmefläkten i hans bil fungerar inte - väntar på att lagas för flera tusen efter nyttår - så han behöver min bil under dagen.
Då startar inte min bil!!!!!!!!

Känns som det inte helt var min dag va?????

Men...........
Sen lossnade det.....

Först startade bilen!
Sen kom IT på en Workaround på vårt problem!
De hittade dessutom felet på min internet explorer - (och det var inte orsakat av mina knytnäver)
Och som grädde på moset meddelade Mats att isen i röret hade smält och elementet fungerade igen.

Nu blir det julefrid i alla fall :o)

Inga kommentarer: