Sidor

fredag 31 december 2010

De gångna 12...

Året som gått:
  • Min första reflektion är att detta måste ha varit det snabbaste året i mannaminne..... är det ett tecken på att jag börjar bli gammal`?
  • På tal om gammal.... fyllde 40 i somras och maken överaskade mig med en weekend i London.
  • Äldsta arvingen fyllde 18år, och jag var stollt och rörd.
  • Yngsta arvingen går sista året på högstadiet - och det har hittills varit ett mycket bra skolåre. 9 års oroligheter verkar vara förbi. Det är jag oerhörd tacksam för.
  • Det har varit ett riktigt bra träningsår. Har hittat min plats på gymmet i Häljarp. Tycker det är riktigt KUL att träna.
  • Vikten.... tja, den har inte minskat propertionerligt med hur mycket jag har tränat i alla fall....blir nog tillfälle att komma tillbaka till detta ämnet....
  • Familjen (tja, kanske bara jag och Mats) har varit med i en Klimat-grupp. Första halvåret var vi mycket aktiva. Hösten hat inte varit lika intensiv, men vi har alla verkligen ändrat vårt miljö-bettende på många områden. 
  • Äldsta flyttade till sin pappa på heltid. Jag är väl inte helt glad med vare sig beslutet eller motiveringen, men jag har lärt mig leva med det.
  • Jag scrappar en del. Älskar verkligen min nya hobby, och har till och med fått en egen scraphörna.
  • Fotograferar gör jag oxå. 2010 debuterade jag som bröllopsfotograf.
  • Bytte yrkesbana från logistik till IT.  I början undrade jag verkligen om det varit ett klokt beslut, men de senaste månaderna har jag börjat hitta min plats och göra tjänsten till min egen och jag stortrivs.
  • Vi har varit alla fem i Egypten. 5:e året i rad för mig och Mats. Älskar det stället!!!!! Kommer tillbaka, fast inte nästa år, för vi måste spara lite pengar nu.
Låter jag överdrivet positiv?
Kan inte hjälpa det - jag har helt enkelt insett att jag har det jäkligt bra. Visst skulle jag kunna hitta några negativa punkter att dra fram - men de är bara bagateller i sammanhangen.
Jag menar - vad mera kan man önska sig än att barnen har det bra, man är ekonomisk trygg, har världens bästa make och at man själv har hittat rätt i tillvaron både privat och yrkesmessigt.
Jag är en lycklig och lyckligt lottad människa. Tack för det!
Och tack för mig 2010!
Kram på er allihopa

Inga kommentarer: