Sidor

måndag 27 december 2010

Mellandagsrea 2

Jag har oxå shoppat på mellandagsrean :o)
Har köpt en ny extern hårddisk. Det skall bli en backup-hårddisk, dvs den skall innehålla kopia på vad vi har på våra andra externa hårddiskar.

Jag har ju ofantliga GB med foto på min hårddisk. Fram till 2005 har jag sparat ner backup på cd. Men sen dess har jag - av ren latskap skall tilläggas- inte gjort några backup.
Så om min hårddisk går åt helvete så försvinner oxå alla foto jag tagit de senaste 5 åren. Ingen kul tanke, och det har plågat mig lite -  men forfarande.... ingen backup..... (latmasken ligger djupt rotad i min ryggrad)

Men, nu har jag altså gjort slag i saken.
En liten låda med plats för 1TB foto är inköpt för 599,- på Elgiganten i dag.  En billig peng för själafrid skulle jag vilja säga.
Nu skall jag bara göra backupen oxå....

Inga kommentarer: