Sidor

fredag 17 december 2010

Såld....

Min arbetsplats har sålts (se HÄR) Vi skall bli del av en stor amerikanske konsern.
I stället för att splittas från vår förra konsern och bli eget bolag på börsen som vi arbetat mot senaste halvåret, blev det i dag offentliggjort att vi köpts upp.

Vi köps inte för att vi är i kris och behöver hjälp. Vi köps för att vi är så jädrans bra, och vår nya ägare ville verkligen ha del av vår expertis och vår framgång.
Och jag känner mig faktiskts rätt så stolt av att vara del av detta.
Märklig känsla... att vara stolt över sin arbetsplats. Jag är bara en liten obetydlig bricka i företaget, men i dag känner jag mig stor och betydelsefull...
Bara en liten himmelsblå pusselbit i ett flera hundrabitars pussel, men ändå så viktig för att få en komplett tavla.
Ojdå, nu blev det poetiskt här.... men skit samma - stolt och glad och hoppfull inför framtiden är jag i alla fall!

Inga kommentarer: