Sidor

torsdag 29 juli 2010

Vatten

Har haft en oerhörd effektiv runda på stan i dag. Hade en massor av ärenden som skulle uträttas innan vi åker, och hade skrivit upp allt på en lista.
Tre punkter återstod på listan när himmlen öppnade sig och släppte fördämmningen den hållt på nu i veckor:
1. Sonen skulle lämna en cd-skivaa hos sin kusin : Jag körde ända fram till dörren, men han blev våt på den lilla vägen fram och tillbaka till brevlådan.
2. Apoteket: Parkerade på andra sidan gatan från Apoteket, och jag blev visst det lite våt-prickig på kläderna, men inget alvarligt.
3. Färghandlaren: In - inga problem. Ut: Ojdaå... regnet har visst tilltagit (är det ens möjligt????) 
....Tar sats, lutar mig framåt och börjar springa mot bilen.
Stora, tunga, arga vattendroppar öser ner i kaskader, och det känns som om jag är med i miss-wet-t-shirt eller nåt.
Och vad ser jag när jag kommer fram till bilen?

Jo, där i baksätet sitter min son med ett stort flin på ansiktet och en lapp tryckt mot rutan:  "Ha-ha-ha" står det på lappen.

Ha-ha-ha på dig själv tänkte jag och låste upp bildörren med nycklen jag hela tiden haft i handen.
Skrattar bäst som skrattar sist :o)

.

Inga kommentarer: