Sidor

måndag 19 juli 2010

Mission completed

Jag och Angeliqa brukar ge varandra små "missions" ibland. Det är små oskyldiga saker som att beställa tid hos frissan, jobb undan en surdeg på jobb eller som Agges senasate utmaning till mig; Bada i Sverige!

Jag är väl egentligen ingen badkruka - det är inte därför jag inte badar.
Jag tycker helt enkelt att det inte fyller någon funktion. Om jag av någon anledning befinner mig på stranden - OCH det är superhett - kan jag visst det bada.
Men att åka till stranden när det faktiskt är mycket mera bekvämt i trändården är inte helt min grej, och därmed blir det ju inte mycket badande heller.

Men så fick jag altså förra veckan ett missin av Angeliqa - och nu när värmen verkar tagit slut i Sverige kom jag på att det var dax att gör det nu innan varmen försvann från vattnet oxå.

Sagt och gjort: efter dagens spinningpass åkte vi iväg.
Det var kallt
Det blåste
Det var molnigt
Håret reste sig på armarna på mig i ett uråldrigt forsök på att värma mig.
Läpparna var blåa innan jag nådde bad-trappan.

Men jag gjorde det! Jag doppade mig!
Mission completed!
Nästa dopp lär nog bli i Egypten...
Och NEJ, det finns inga bildbevis. För det var ju självfallet ingen som hade mobilen på sig :o(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nice work Hege!
Same procedure tomorrow efter spinningen/löpningen ;)

charlotte sa...

oh jag älskar att bada iaf med barn så jag får utlopp för mitt barnasinne