Sidor

torsdag 29 juli 2010

Fortsättning på "sol idag igen"

Nej, menar inte att det faktiskt är sol i dag igen - för i dag är det grått och trist. (Och det kan väl vara rätt ok, för jag börjar få lite ångest för allt jag skall hinna med innan vi åker.)

Däremot vill jag bara berätta om mitt och Monicas lilla koloni-köks-projekt... skulle ju avslutas i går.

Sagt och gjort - några småhinder på vägen röjdes lätt undan och till sist var bänkskiva med diskho på plats, vattnet kopplat och huvudkranen öppnat -  och det droppade ingenstans. Jippi!!!!!

Dock var det uruselt tryck i kranen, men det avfärdade vi med att det var en ny snålspolande kran, och att det säkert var dårligt tryck pga vattenbrist.
Vad vi däremot inte kunne förklara var det susande ljudet från rören var. Varför lät det som vi spolade trots att kranen var stängt???? Var det så mycket luft i rören???

Svaret gav sig efter några minutendå vi lyssnade oss fram till källan.
Och när jag säger källa så menar jag "källa". Under kolonin - stod en fontän ur ett brustet rör.
Suck stön och blä!

Jag konstaterade snabbt att mina verkande fingrar inte skulle mäkta med att ens öppna kopplingen, så jag kastade in handuken. Monica får fixa fram några stärka kara-händer som får ställa allt till rätta igen...

Inga kommentarer: