Sidor

lördag 3 juli 2010

I dag är det syrrans tur...

...att fylla år.
Grattis på födelsedagen Lisbeth!

Jag är ett litet sladdbarn, så Lisbeth var ju mycket äldre än mig när jag var liten (hmm - ja, nu oxå för den delen, men ni förstår vad jag menar).
Hon gjorde alltid så mycket kuliga saker med mig.
Bäst minns jag när hon tog med mig på weekend till Köbenhamn. Nu skall ni veta att vi bodde i Norge - så det var en väldans lång utflykt för en liten tjej.

När jag var på Tivoli med Tjejligan från Lindome för några veckor sen kom jag att tänka på det igen-

För det finns nämligen en karusell där som fantes även på den tiden.
En karusell med sjörövarskepp som går runt-runt.
Och sidan om denna karusellen ligger en liten servering.
Och på den serveringen satt Lisbeth med en kille. Killen ville tydligen ha Lisbeth för sig själv, för varje gång jag hade åkt karusellen och gick tillbaka till bordet där de satt så fick jag en ny peng för att åka en gång till.
Kul minne :o)

Tack för den roliga resan Lisbeth, och stor grattiskram.

Inga kommentarer: