Sidor

fredag 9 juli 2010

En liter grej till från Väla...

Otroligt vad en liten shopping-utflykt kan ge upphov till så mycket blogg-inspiration... Här kommer ytterligare en grej till jag bara måste dela med mig:

Var inom Tasty House för att handla lite fredagsgodis (med betoning på LITE vill jag påpeka...)

Där inne står en flicka på si sådär 3-4år och vrålskriker vid glassdisken.
JAGVILLHAGLASSWÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJAGVILLHAGLAAAAAAAAASSSSS.... sucksnörvlhick...JAGVILLHAGLASSWÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!

Föräldrarna satt vid ett café-bord och forsökte vänta ut flickbarnet, i sann uppfostringsanda a´la  "Det hjälper minsann inte att skrika, för då får du i alla fall ingenting!"
Jag vet hur det känns - Been there, done that, got the t-shirt...

Vet du vad tjejen bakom glassdisken gör? Jag tror fortfarande knappt att det är sant - men hon frågar den lilla tjejen om hon vill ha glass.... Låter henne peka på vilken sort hon vill ha, och ger henne en bägare.

Måtte denna glassförsäljerska få många-många-många års ärfarenhet på nacken innan hon själva skall uppfostra barn...

1 kommentar:

Anonym sa...

jag med gjor´de baileysdrinken igår. försvinnande god. här blir det förhoppningsvis bad idag
svårt att bli av med baskiluskerna i värmen
kram