Sidor

lördag 2 januari 2010

Januarilöftet - dag 2

Inga problem med mitt Januari-löfte såhär långt. Gårdagen flöt på utan större svårigheter, och i dag har frestelserna avlöst varandra. Men jag - jag har bara skrattat faran rakt i ansiktet och sagt; -Mig tar du inte, för jag är stärk!!!
  • Jag var hos en polare och hoppade över både kanelbullar och pepparkakor.
  • Jag åt lunch på stan men drack ramlösa i stället för läsk.
  • Jag sitter här med mitt bubbelvatten (och ett glas vin) medan familjen äter godis, chips och dippa.
Dom forsöker fresta mig och få mig att ge vika för frestelsen, men det bara taggar mig ännu mera.

Jag är stärk! 2010 är mitt år. Mitt hälso-år. I år skall jag komma i alla kläderna längst in i garderoben....

2 kommentarer:

charlotte sa...

det skulle jag med behöva men av princip ger jag inga löften..

Nyanser av vitt sa...

Heja Hege Heja Hege
Kram Agneta