Sidor

fredag 29 januari 2010

Icke smart, men ack så gott

Ja, och så var vi som sagt på Tycho och åt i går.
Och när jag är på Tycho så är det bara deras ryggbiff som gäller.

Ryggbiff med vitlöks creme, pommes, vitlöksbröd - och så en liten hörna med sallad, bara för sakens skull.

Icke Klimatsmart!
Oxkött är det minst klimatsmarta köttet. Sådant måste jag lära mig nu när jag skall bli en klimatförebild...

Icke Viktsmart heller!
Min vägning i morse var en sorgelig historia. Vi snackar inte mera om den.

Ja, rubriken sammanfattar det hela:
Icke smart, men ack så gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan bara hålla med dig, Det är så fruktansvärt gott, hur är det möjligt?
Kram Agge

charlotte sa...

man kan ju alltid äta fisk men då tar man risken att bli smart. frågan är hur smart vill du vara??
jag har bestämt mig för att inte chansa mer med fisk