Sidor

fredag 1 januari 2010

Gott Nytt Decenium

Kom hem klockan halv fem eller nåt i natt. Helt sjukt! Vi sköt upp raketer klockan tolv (jag tror i alla fall klockan var tolv, för det var många andra som oxå sköt då) Och sen helt plötseligt så var klockan tidig morgon.
Men vi hade kul i alla fall, och det är ju sant som dom säger; Time flies when you're having fun!

Man kan väl säga så om det gångna året oxå - att det flög iväg, för inte före hade jag vant mig vid att skriva -09 så tog det året oxå slut.
Eller detta deceniumet kanske jag skall säga, för de senaste tio åren har oxå försvunnit (för visst känns det som igår vi stod och oroade oss för att allt elektroniskt skulle balla ur vid tolvslaget....)

Dax för en summering kanske?
De två enskilt största händelserna som jag inledde 2000-talet med var att jag skilde mig och bytte arbetsgivare. Dessa saker ligger i bunn och botten till grunn för allt annat som hänt i mitt liv sen dess.
Det har varit ett bra decenium!
Jag har haft ett jobb jag trivts med, fått många nya vänner, tagit upp bekanskap med gamla, och tyvärr förlorat kontakten med några.
Killarna har växt upp från små parvlar till långa slynglar.
Och så träffade jag ju Mats :o)

Senaste året då?
Jag och Mats gifte oss.
Jag har tagit dykcert, börjat blogga och börjat scrappa.
Slutade ju snusa i slutet av 2008, vilket innebär att jag under 2009 varit 100% nikotinfri!
Vi har varit i London och i Egypten.
Jag har blivit svensk medborgare, och firat 20 år i Sverige.
Har gått upp i vikt. Skyller på att jag slutat snusa, och att ljumsken hindrat mig i träningen.
På tal om ljumsken så har jag under 2009 gått till sjukgymnast, magnetrönkten och står i kö till nåt ortopediskt, men ingen vet vad som är fel.

Kommer inte på något mera just nu,, men summa summarum så har jag det JÄVLIGT BRA!!!

Gott Nytt!!!!!

Inga kommentarer: