Sidor

söndag 1 mars 2015

Mycket folk i huset

I dag har både jag o Mats, samt Snickar-Johan och en kollega, arbetat i huset.
Jag o Mats har satt upp panelen i badrummen, vilket innebär att vi nu har gjort klart alla våra åtaganden inomhus. Några få lådfronter är kvar att montera oxå, men jag var lite osäker på hur det skulle vara med uppfästningen, så de fick vänta så jag fick rådfråga Ikea hur jag skulle göra....

Snickarna har satt innerdörrar och en hel del av listerna, och även satt på plats lite maskiner och städat undan.
Det har varit liiiite trångt när fyra hantverkare skall samsas om utrymmet -
Nästa vecka har Johan fullt upp på annat bygge, och själv är jag i Tyskland med jobb större delar av veckan.  Mats kommer dock säkert göra några insatser på garaget om jag känner honom rätt.

Jag fotade såklart inget i dag heller  :-(
Fan va dålig jag har blivit på det nu för tiden!
I dag var det dock för mycket folk och hantering och grejjer överallt. Ville inte springa i vägen för snickarna när de kommit in på en söndag för att jobba.

Men..... Nu är den stora ställningen i vardagsrummet bortplockat, och det börjar likna ett färdigt hus. Så på söndag.... LOVAR!!!

Mats var dock duktig och skickade mig ett foto när jag var på dagens andra (!!!) Ikea-runda.
"Köp flera led-lampor, det blev jättefint!"





Inga kommentarer: