Sidor

måndag 9 mars 2015

Gör en insats för närmiljön

Upptäckte till min fasa i helgen att myggsäsongen redan har inletts i Munkebäck.
I somras bestämde vi (jag) att vi skulle köpa en myggfångare -  och nu blev det bråttom, för jag skall banne mig utrota de de små jävlarna innan de får smaken för mitt blod.

Vår "Mosquito Magnet" sägs minska myggbeståndet på ca 4000 kvadratmeter, så detta bör ju även göra grannarna glada.
Inte att de hade gjort någon skillnad för dom - för även utan en Misquito Magnet hade all mygg i Munkebäck samlats hos oss.
Skillnaden för MIG hade dock varit att de då hade festat på mitt blod, bosatt sig och fött och uppfostrat sina barn i min trädgård.
Myggen älskar mig! Men nu har jag tagit upp kampen!
Ingen vacker sak - men gör den så mycket nytta som alla recensioner säger så får den se ut hur som helst :)


1 kommentar:

Rosadamen sa...

Vi är er evigt tacksamma :)
/Martina