Sidor

onsdag 11 mars 2015

Blod och svett men inga tårar

Dramatisk rubrik? Fast det är inte så dramatiskt...

Har gjort min medmänskliga plikt och lämnat blod. Över ett år sedan, för jag hamnade i karantän när Mats tatuerade sig förra året.
Blodtrycket var 121/77 och blodvärdet ca 140 - bra enligt sköterskan.

Svetten då? massor av bärande!
Tog ledigt från jobb det mesta av dagen och gjorde en insats på garagebygget. Satte gips i taket, handlade resterande takpannor och lite annat smått o gott.

Jag hade närkontakt mellan fingrar och hammare när vi spikade takläkt - men med hjälp av lite profylax-andning klarade md utan tårar....
Skalbagge i modell dinosaurie! Träffar jag på något i denna storleken inomhus så flyttar jag!!!

Robin skruvar gips medan jag o Mats jobbade på taket

All ströläkten har kommit på plats. Ströläkt är det som går från nock och neråt. Bärläkten påbörjat. 

Skall jag va med på bild så är det selfies som gäller....

Jädrans långt tak! 13 meter garage + carport

Vi testar ut avståndet mellan de två nedre bärläkten, för att sedan beräkna avståndet mellan övriga.


Inga kommentarer: