Sidor

söndag 11 december 2011

Jag har bestämt mig!

Jag skall banna mig INTE kasta in handduken i vår vikt-utmaning!!!

Djävulen och änglen på mina axlar har haft en häftig ordväxling i ärendet de senaste dagarna, och nu har jag bestämt mig!
Så läge det finns en poensiell chans att klara ett uppsatt mål så skulle jag inte kunna leva med mig själv om jag inte åtminstone försöker.
Så jag kommer göra såhär, nu de sista dagarna innan invägning (som förövrigt är torsdag kväll ifall någon inte vet):
- Fortsätta träna 45minuter spinning varje dag! (Har varit flitig på sistone). På tisdag och torsdag får det bli morgonträning. (suck - jobbigt...)
- Dricka Nutrilätt! Vedervärdigt att förtära, men det kanske kan ge effekt på några hekton...
Kvarstående hinder/utmaningar (förutom festen i går som gav mig en skuts uppåt på vågen....) är:
- Julbord på tisdag!
- Jul-lunch på onsdag!
Julmåltiderna är fritagna från Nutriletten - minsann! Men jag skall ändå försöka vara lite nyttig när jag plockar maten.
- Skumtomtarna på jobb! Dessa förädiskt goda skumtomtar som doftar så gott och sött och inbjudande, och som finns ÖVERALLT ( Fan ta er Semcon...)
- Middagarna här hemma! Att vara hungrig och behöva känna doften av mat (kanske till och med behöva tillaga den själv) och inte få äta när de andra äter är INTE kul.

Och vad vinner jag på denna självuppoffrelse? 
Ära såklart!
Inget smakar så gott som segerns sötma!
(hmmm... en påse lösgodis skulle kanske göra det, men det hör inte hit...)

Inga kommentarer: