Sidor

onsdag 21 december 2011

Glädjens högtid

Snart jul.
Snön lyser med sin frånvaro, men all julpynt är på plats sedan länge, och det ser faktiskt mycket mysigt ut hemma hos oss.
Julmusik överalt, julmat i alla tidningar och på tv.
Men trots detta så har inte julstämningen infunnit sig.

Och nu vet jag varför!
Jag hade ju inte handlat julklappar ännu! Det har vi tänkt göra på fredag...

Men i går köpte jag julklapp till maken - det kan jag ju inte göra på fredag när han är med...
Och vipps så ser jag fram emot julafton som ett litet barn.

Jag längtar till att vi skall mysa med julfrukost, och titta på julfilmer, och öppna varandras presenter.
Ingen stress, inget mas, inga måsten.
Hittar jag kött att göra ribbe av så skall det bli lite norsk julmiddag.
Hittar jag inte så äter vi väl något annat.

Vår braskamin kommer inte före nästa vecka,
men det gör inget - vi får väl tända stearinljus i stället.

Allt känns bra nu :) längtar till jul.....

Inga kommentarer: