Sidor

måndag 12 december 2011

Förberedelser

Mitt i min inspurt för invägning på torsdag så ligger två stycken julbord.
Eller rättare sagt ett julbord, och en jul lunch.
I morgon kväll är det dax för julbordet (tack gode gud - jag längtar efter mat!!!)
Och i sann Hege-anda så måste detta förberedas.
Impulsivitet i all ära, men nästan allt blir mycket bättre om man planerar lite ;-)

Har läst genom mängder av artiklar, och såhär kommer jag göra:

Dricka:  Vatten!
Att dricka vatten är ingen uppoffring för mig. Visst är det juligt o gott med lite jul-must, men nej, det är onödiga kalorier som jag mycket heller lägger på mat.

Ja-Mat:
Ägg, Lax, Skinka, Sill (i klara inläggningar), skaldjur, revbensspjäll, kalkon och grönsaker såklart!

Nej-Mat:
Janson, Sill (i krämiga inläggningar) Gravad lax (innehåller mycket socker), korvar, söta senapar, mjukt bröd.

Efterrätt:   Frukt :)

Och det viktigaste av allt - ät bara tills jag är lagom mätt.......

1 kommentar: