Sidor

onsdag 28 december 2011

Imunförsvaret är snart ifatt

Tackar mina gener som gett mig ett stärkt och snabbstartat imunförsvar.
Eller är det monne min logistiska ådra med förkärlek för ordning, reda och rutiner som gör att de vita blodkropparna vet exact hur de skall göra för att övermanna inkräktare innan de ens får foten innanför territoriet?

Oavsätt -
I dag har de inte varit helt på tå tror jag, för jag har varit trött och matt hela dagen, och fick lägga mig på soffan efter middagen.
En middag där pepparrots-såsen tydligen blev så stärk att det att tårades i ögonen på de andra, medan jag knappt kände smaken...

Men - snart är de ifatt.
Mina tappra imunförsvars-riddare.
De behövde bara lite längre startsträcka denna gången.
Vänta bara tills i morgon så är denna förkylningen ett minne blott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på oss <3 Jag är oxå lite nedsatt!

Anonym sa...

Glömde skriva "kram, Nina" :)))