Sidor

torsdag 1 december 2011

Efterlysning!!!!

Vart tog tisdag onsdag och torsdag vägen?????
Har varit en hektisk vecka på jobb, och i dag var jag på dårligt och lätträtligt humör.
En kollega försökte muntra upp mig att säga att det var fredag i morgon.

Och???????

Vad hjälper det mig? Hade varit mycket bättre om det varit tisdag, så jag kanske hade hunnit med vad jag skulle!

Men - världen kretsar inte kring mig. Tro det eller ej, men det kan bevisas vetenskaplig att jorden krätsar kring solen.
Och kring jorden krätsar månen.
Och detta samspeler bidrar på något vis till att vi får dag och natt.
Och någon klok snubbe från förr i tiden kom på att bunta ihopa dygnen i buntar om sju.

Sa jag klok snubbe????  Menade korkad!
Sju räcker inte längre. Inte nu när månen har fått sig att spinna dubbelt så snabbt.

Kan nån dra i bromsen och ge mig tiden tillbaka?

Inga kommentarer: