Sidor

lördag 10 maj 2014

Hur bli av med sina hyresgäster?


Har funderat lite på vår myrstack på tomten.
Myror i all ära - de gör mycket nytta, och jag vill gärna ha myror på tomten... men en jättestack mitt framför altanen blir lite för "mitt-i-naturen" för min smak.
Stacken måste bort!
Har försökt hitta något bra sätt att flytta en myrstack, men det värkar inte vara så lätt.
Av alla förslag jag hittar, så verkar det mest miljövänliga, säkraste, och framförallt humanaste sättet att frysa ihjäl dom.
Detta kan vi tydligen göra genom att köra ett spett eller annat järnföremål långt ner i marken, så leder det ner kylan under vintern, och de små hyresgästerna fryser ihjäl.
Till våren - lagom till vi flyttar in i vårt hus så kan vi forsla bort den döda stacken, eller använda den som gödning.


Inga kommentarer: