Sidor

lördag 10 maj 2014

Har tagit med mig lite njutning hem från tomten

Sonens övningskörning är ett fantastiskt tillfälle att utföra altskens ärenden.
I dag har vi till exempel kört runt och lämnat inbjudningar till Student-mottagningen, hämtat en grej jag beställt i en affär i stan, handlat och slutligen besökt tomten.
Mycket start och stopp och körande runt i stan, precis det Robin behöver träna på - och samtidigt fick körningen ett syfte. Annars kan det bli rätt tråkigt att bara köra rundor.

Vi sparade det bästa till sist - tomtbesöket :)
Liljekonvaljerna har blommat ut ordentligt nu, och jag plockade med mig en bukett hem så jag njuta av den underbara doften och de vackra bjällrorna.
Längtar tills nästa år när jag kan njuta av dom på plats i det vi då skall kunna kalla vår trädgård.

Vi kommer nog att behöva flytta dom lite är jag rädd. Men om de bara inte kommer i vägen för där altanen skall stå kan de vara kvar på sin nuvarande plats under nästa vår i all fall, så kan vi flytta på dom när vi har börjat få en uppfattning om vad vi skall göra på tomten.

Men tills dess - njutning i bukett!




Inga kommentarer: