Sidor

fredag 2 maj 2014

Har ni sett vilken snygging?

På två dagar lyckades jag förbruka två blenders här hemma.
Första blendern var tillbehör till vår köksmaskin. En skruttig plast-historia som inte gillade att jag körde djupfrusna bananer i den...
Dagen efter använde jag vår lilla nätta, och mycket bra blender - som utan min vetskap hade funktionen "lätt att rengöra". Denna funktionen innebär att kniven i botten kan skruvas loss, och man kan lättare tvätta knivarna - samt stoppa resten i diskmaskinen.
Perfekt! Dock medför möjligheten att lossa knivarna även det faktum att man måste skruva dit dom ordentligt oxå.
Denna lilla finess missade jag, och efter avslutat tillverkning av smoothie lät jag behållaren stå kvar medan jag gick till badrummet.
När jag kom tillbaka hade hälften av min smoothy runnit ut genom den icke-tillskruvade botten, genom hela maskineriet, och ner på diskbänken.

Så det var ju bara att åka till affären för att köpa en ny blender helt enkelt.  Smoothy måste man kunna göra :)
Nu hade det sig så att jag råkade svänga in en gång för tidigt i hem-el-avdelningen, och genom kärlek vid första ögonkast blev det istället denna skönheten som fick följa med mig hem.

Den kan allt vad vår gamla maskin kan - och så kan jag göra degar i den oxå. Så nu måste jag börja göra hembakad bröd....
Gods recept tas tacksamt emot!

Inga kommentarer: