Sidor

tisdag 29 maj 2012

Tjuvar på altanen!!!!

Köpte ett paket med 100 värmeljus på Ikea i söndags, och fyllde dom i en sink-burk att ha stående på bordet på altanen. Nära till hands när jag skall byta ut alla ljusen i värmeljushållarna.
Nu när vi har både tak och en heltäckande vägg på altanen så går det ju att ha tända ljus där, och det är såååååå mysigt :)

När jag fyllde burken var den rejält toppad. Jag fick liksom balansera de sista ljusen för att de inte skulle trilla ut.
Reflekterade inte över det i går - men i morse när jag skulle till jobb tyckte jag det minskat i burken. den var inte toppad längre - mera jämn med kanten kan man väl säga.
Tänkte att Mats plockat in "överskottet" så den inte skulle vara så överfylld.

Men när jag sen kom hem från jobb i dag och ytterligare hade försvunnit  - och Mats inte har varit hemma i dag - fick jag tänka om.
I den numera rätt så tömda behållaren låg en tom aluminium-hållare - dvs stearinet var borta. Ute på gräsmattan hittade jag ytterligare en tom...
Jag tror minsann vi har tjuvar på altanen.
Uppe i något träd i Häljarp myser en fågelfamilj med tända ljus på kvällarna...




Inga kommentarer: