Sidor

söndag 27 maj 2012

Nu får jag minsann göra något åt saken!!!

Gnäller över vikten - vilket inte är ovanligt med tanke på att jag är tjej. Det ligger liksom i generna att inte vara nöjd med sin vikt...

I veckan tränade jag på jobb på morgonen, vilket innebar att jag packade med mig kläder att ha på mig efter träningen.
Dummt att inte prova kläderna innan....
För de byxorna jag packat ner hade jag inte använt sen förra sommaren.
Låt mig uttrycka resultatet såhär... byxorna gick så långt upp i röven..... ursäkta språker... rumpestumpen på mig att det skavde på tredje ryggkotan.
Försvarade det för mig själv med att dessa byxorna nog varit lite små förra året oxå. Faktum var att de troligtvis varit för små redan när jag köpte dom....

Och sen, i dag...
Plockar fram vita 3/4 byxor och ett turkost linne att ha på mig när vi skulle fira morsdag hos svärmor.
Dushar.
Och kliver i byxorna

ehhhh...

Försöker kliva i byxorna....

De går  ungefär halvvägs upp över mitt arsle. Fan, ursäkta språket igen!!! De går halvvägs upp över min rumpestump - och ju mera jag drar och vickar och vrider och försöker åla mig i dom, dess mera av den berömda rumpestumpen trycks upp ovanför byx-linningen.
Inte ens ett skohorn och vaselin hade hjälpt, så det var bara att försöka ta sig ur samma väg som jag kommit in.

Och nu - nu sitter jag här i tights och tunika och svär att jag skall sluta äta!!!
Fast inte riktigt ännu - för nu skall vi till svärmor på smörgåstårta....

1 kommentar:

Karin A sa...

Om det bara fanns smörgåstårta att äta skulle jag ha blivit jättesmal. :)

Men förmodligen har ni det hos er, som vi har det hos oss - det är lite fuktigt i garderoben så kläderna hänger och krymper på galgarna. Det är samma visa varje ny säsong.

Jag råder dig kolla upp det först innan du slutar äta! ;)

K