Sidor

måndag 7 maj 2012

Så jädrans glad!

Båda killarna har fått sommarjobb!!!

Jag är säkert inte lika glad som dom är - men inte långt därifrån :)
Har ni inte större barn tror jag inte ni riktigt kan föreställa er denna lättnad och glädje.

Visst tycker jag det är kul att de kan tjäna lite pengar (som såklart är deras huvudsakliga anledning att jobba) - men framför allt för att de får en fot in i arbetslivet.
Att de får känna på livet utanför den lyxiga tillvaron de har i skolan, och vara tvungna att fullfölja arbetsuppgifter de tilldelats - även om det inte är så roligt.

Robin har fått jobb med trädgårds-skötsel  på Mats jobb, medan Alex har fått jobb i monteringen på mitt jobb.
Så ja.... vi har haft ett finger med i spelet. Men så är det nog på sommarjobbs-fronten i dag; inte lätt att få en chans om de inte har kontakter.
Men nu har de en fot inne, så nu är det bara upp till dom att visa vad de går för.

Själv jobbar jag med nästa års budget, ifall någon undrar....

Inga kommentarer: