Sidor

tisdag 3 april 2012

Vad gör du nu för tiden? #3

Dax för lite mera "Vad gör du nu för tiden?"

Jag målar!
Använder akrylfärger, och gärna med inslag av något annat medium, så som papper, spackel, andra sorters färg-medium eller pennor; Så kallade Mixed-media-tavlor.
Nåja, de flästa av dom gör jag i mina "målarböcker", så det är väl kanske en definitionsfråga om det är tavlor eller Art-journal.
Men Mixed Media är det i alla fall!

För några veckor sen visade jag en tavla i detta inlägget.
Har gjort flera varianter på samma tema,och måste än en gång påpeka att orginalideén inte är min - men jag börjar hitta min egen stil, så snart kan jag nog börja kalla dom mina egna.

Till skillnad från scrapbooking, som oftast blir klar samma dag, har jag många pågående projekt när jag gör mixed media. Jag måste liksom tänka och fundera lite mellan de olika lagren.....

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sååååå fina!! Du är grym Hege :)) Du får ha en utställningen senare i sommar i trädgården, vernisage kanske? :))
Ha en fin påsk och tack för din peppning! Kram

Karin sa...

Så fint du skapat!! Härliga alster.