Sidor

söndag 8 april 2012

Trädgårdslycka

Jag älskar min lilla lättskötta trädgård.
Åtminstone vid de tillfällerna när det måste röjas.
Men ända sen jag flyttade hit för 10 år sen har jag saknat möjligheten att odla något.
I mitt förra hus hade jag både ett litet trädgårdsland, och ett växthus.

Trädgårdsland finns inte på kartan att klämma in hos oss.... men nu har jag äntligen fått ett växthus - eller växtskåp skall vi kanske kalla det....
Vi köpte två skåp på Plantagen, och byggde ihopa dom för att få lite yta.
Rabatten längs garageväggen - som är det stället med mest sol i vår trädgård - fick stryka på foten och göra plats för mitt lilla växthus.
Jag tror jag kommer måla det vitt, men för nu får det vara svart.

De första hyresgästerna har flyttat in. De får bo här inne tills tomaterna jag tänkt plantera längst ner behöver hela höjden


Och inne på köksbänken har jag planterat lite sommarblommor - de skall oxå flytta ut - men jag är lite orolig för frost, så de får stå i köket en vecka eller två tills vädergudarna bestämmer sig för viken årstid de vill ha....

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint Hege :)

Kram agge