Sidor

tisdag 24 april 2012

Urmadad


UTMANING FRÅN Agge 

Jag har blivit utmanad av Agge, och utmaningen lyder såhär:

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.

Meeeen - jag är så attans tråkig att jag inte pallar skicka vidare :(
Dock kan jag ju svara på frågorna Agge har ställt till sina taggade...

1: Vad va din dröm som liten ?
Hade väl ingen speciell dröm vad jag kan minnas. Men efter att jag kommit över princess- och millionär-stadiet så hade jag en period jag ville bli veterinär. 

2: Favoritrecept? (middag,efterrätt eller vad som)
Äter vad som helst - tillagar så lite som möjligt... Just nu är makens "Anka-på-planka" högt på listan. 

3: Umgås ni med folk som ni egentligen inte tycker så mycket om? (om ja, varför?)
Nä, definitivt inte. Skulle inte falal mig in att slösa bort tiden på folk jag inte gillar.

4: Det pinsammaste du varit med om?
Fan vad jag är gammal och gaggig. Kan minsann inte komma på något. Visst, man har typ släppt en fis när man trott man varit ensam, och sen har någon kommit just då - men det kan ju inte vara det pinsammaste jag har gjort... 

5: Din värsta mardröm?
Vet inte om det är det värsta- men jag har tidigare haft en återkommande mardröm där jag tagit mig in i - och semestrat i sommarstugan vi hade när jag växte upp. Och kommit på att vi inte längre äger den. Varje gång har jag haft samma panik med att dölja alla spår efter mig. För några år sen åkte jag till stugan och gick runt och fotade, hittade alla mina lek-ställen och mindes tillbaka - och sen dess har inte drömmen återkommit. Rätt coolt faktiskt.

6: Kan inte vara utan...? (nämn 5 grejer)
Grejer - nu snackar vi materiella ting va?
Min dator, mobil, gummiband till håret, glasögon (Ja, jag vet, jag börjar bli gammal...) lösgodis

7: Ditt fullständiga namn och betydelsen bakom namnvalet?!
Hege Beate. Vet inte varför jag heter så. Och har ofta undrat varför jag har två namn, medan mina systrar bara har ett. Beate kommer från min farmor tror jag förresten. Hmmm... Note to myself; kolla upp detta med pappa.
Däremot vet jag att jag egentligen skulle heta Lars....

8: Fruktsallad eller ostbricka?
Ostbricka :)

9: Tankar kring religion?
Tror inte på himmel eller helvete. När man dör blir allt svart - som att sova utan att drömma. Vi föds inte på nytt, och har inget medvetande om att vi är döda. Vi upphör helt enkelt. 
Religion är säkert bra för många att ty till. Något att söka tröst och hopp hos - men nej, inte min grej.

10: Om du skulle jobba med något helt annat, vad skulle de vara?
Jag har ju nästa precis bytt från logistik till IT... men något helt annat? Ja, om jag fick välja fritt så skulle jag vilja vara resande inköpare för en scrapbooking affär.... 

11: UTMANING: lägg ut ett pinsamt foto på er själv : Hahaha - mina barn läser denna bloggen - jag försöker lära dom leva som jag säger - inte som jag gör...
Skämt åsido; orkar inte lyfta rumpan för att hämta hårddisken - har inget pinsamt på datorn....Inte för att jag har fullt upp av pinsamma foton, men det finns väl gott om foton där jag inte är till min fördel i alla fall...

Inga kommentarer: