Sidor

söndag 22 april 2012

S*Silverbells Tuwa!!!!!!!

Ni vet när vi var små, och gjort något fel - då var det minsann inte ens gulliga smeknamn vi fick höra skandera mellan husväggarna.
Nej, då var det ens hela och fulla dopsnamn. I mitt fall;

Hege Beate Jörgensen!!! KOM HIT NU!!!!!!!

Och vad vill jag ha sagt med detta?
Jo - i dag har vår gulliga Tuweduv, Tuwesnuv, Duvaluvan, Duvatuwa... (kärt barn har många namn....) fått veta vad som står på hennes stamtavla!!!

Kattskrället har en förkärlek för skumgummi.
Den sorten skumgummi som används i flipp-floppar och sittunderlägg. Hon bangar inte heller för foppa-toffler, och har fördärvat flera skor än jag kan räkna.
Det kan jag leva med - även om det är aningen pinsamt om vi glömmer säga till våra besökare om hennes lilla egenhet - och de får reda på det den hårda vägen när det är dax att gå hem....

Men.... Även jag har mina gränser - och i dag trampade fröken S*Silverbell över den gränsen när hon tuggat i sig min foam-stämpel!


I bland undrar jag om hon har någon allvarlig hjärn-brist ( nej - inget stavfel...) och i dag fick jag det bekräftat; Katten är korkad!

När jag ändå är inne på ämnet "tugga toffler" så kan jag ju visa en LO jag haft liggande som handlar om just denna lilla egenhet hos kattskrället.

Inga kommentarer: