Sidor

tisdag 6 januari 2015

Köket beställd

Hade en heldag på Ikea i går. Tydligen flera än oss som skulle beställa kök, för det var lång väntetid till planeringen.
Men nu är allt spikat och beställt. Även bänkskivan... Lite pirrigt att bestämma mått till en stenskiva. Det är ju en del pengar det rör sig om, och svårt att göra något åt om det skulle gå fel.

Egot växte många våningar när flera Ikea-planerare berömde vår ritning.
"Snyggt", "spännande","genomtänkt", "välplanerad", "bra val". Hörde till och med en kollega berömma "vår" planerare när hon hämtade ritningar i skrivaren, varpå hon sa att hon inte kunde ta åt sig äran, för det var kunden som ritat.
Klapp på axlen till mig :)
Men så är det ju detta jag är bra på. Tänka, planera, tänka om, tänka framåt, förutse, leta inspiration, och inte ge mig före jag känner att allt är som jag vill ha det.

Har fått leveranstid på stommar i början på februari, och luckor i slutet av februari, så nästa steg är att stämma av med Snickarn, ifall han tycker det är för tidigt.




Den gråa spräckliga stenskivan har vi valt.  Ikeas stenskivor är inte massiva rakt genom, utan typ bara 1,5cm.
Detta gör såklart att skivorna blir billigare än helt massiva skivor på 3-4cm. De blir dessutom lättare att hantera.
Och lyckas man slita sig genom 1cm sten är det nog dax att byta skiva i alla fall....
Våra skivor (ca 1m + 2,2m) gick på 11.300kr

Inga kommentarer: