Sidor

tisdag 6 januari 2015

Golv.....kan vi verkligen ha hittat hem?

Jag tror vi har hittat vårt golv nu!

Har fått gå utanför comfortzonen vad gäller kostnader - men detta är det första vit-pigmenterade golvet vi sett som varit riktigt snyggt, precis den färgton jag vill ha.
Maken som tidigare har rynkat på näsan åt mina olika forslag på "vita" golv har till och mer gett sitt samtycke.
Golvet är ett en-stavs ek i så kallad vintage-stil (lite mera liv och knaster) Det är borstad och vit-oljad, och har fas på alla sidor.

Bilden ovan, och bilden härunder kommer från Byggmax hemsida


Eget foto från Byggmax-besök.

Här har ärde fyra finalisterna, där vinnaren alltså blev den som står nummer två från höger. Ni ser hur den skiljer sig i färgen genom en lite mattare färg med mindre gul-ton än de andra.  
Just the way i like it!

Ett hinder kvar bara; Måste ringa Byggmax i morgon och reda ut några detaljer kring informationen på deras hemsida - för där spretar informationen i alla möjliga riktningar. När det väl är löst så kan vi lägga till ytterligare 60.000 på byggkreditivet! Och dra ett lättnadens suck för att detta svåra beslutet äntligen har gått i hamn....

2 kommentarer:

Annelie sa...

Hej!
Vad tyckte du om golvet? Vi funderar på den mattlackade där...den ligger på 299/kvm nu...
Är det bra kvalitet?

MVH
Annelie

Hege sa...

Hej Anneli,
Vi valde det oljade golvet och är supernöjda. Det är mycket-mycket vackrare än jag föreställt mig!
Golvläggarena tyckte dock att det var svårlagt, då brädorna inte var helt plana - höll man fast i ena ändan så lyfte den andra 5cm från marken. Men som sagt - det var läggningen som var svår, och de var proffs, så slutresultatet blev kanon.
I övrigt har jag svårt att avgöra kvaliteten efter så kort tid.
Hoppas jag kunde hjälpa dig lite i ditt beslut. Golv är minsann ett svårt val...
/Hege