Sidor

söndag 18 januari 2015

Finns där INGEN kvalitetssäkring på byggvaruhusens hemsidor?

Nu blir jag blir faktiskt lite mörkrädd!
Har ju tidigare skrivit om hur Byggmax var full med felaktiga bilder och motstridiga uppgifter på sina golv.
I kväll har jag hittat felaktiga bilder på toaletterna hos Bauhaus.
Vi hade sett ut en toalett från IDO vi gillade, och åkte till butiken för att kolla in den i verkligheten.
Såhär ville jag att den skulle se ut - detta är alltså bilden som visar toaletten tillsammans med text, pris mm här

När jag kommer till Bauhaus visar det sig att den ser ut såhär:
Inte det minsta lik.



Orkade inte fråga rundt på varuhuset, men satte mig med deras chatt när jag kom hem, och killen erkände att det verkade vara fel bild.

HALLÅÅÅÅÅÅ!!!
Hur kan man ha fel bild när det går att beställa direkt i web-shoppen?  Jag hade fått totalt spel om jag beställd via nätet och fått hem en helt annan toalett än vad jag förväntat mig.

Nu gäller att lista ut vad toaletten på web-bilden egentligen heter - och se vad den kostar...

Gustavsberg hade oxå en jag gillade. Men den hade inte behållare för Fresch WC-stick, och det skulle jag kunna tänka mig ha.



3 kommentarer:

Sara sa...

Kan toaletten på bilden möjligtvis vara Ifö Sign?

Anonym sa...

Toaletten på den andra bilden är väl också en IDO seven d, skillnaden är väl att den har fastsättningshål i foten om man ska skruva fast den, vilket man sällan gör idag.
Vi har en IDO seven d, som översta bilden, och vi är väldigt nöjda. :-)

Hege sa...

Hej,
Har fått svar från Bauhaus och det stämmer som Villaegelin säger - det är en IDO seven D för limning. Text och artikelnummer på hemsidan hänvisade dock till den med skruvhål, så de hade satt dit fel bild.

Bra att ni gillar den - det lutar mot en sådan för oss oxå...