Sidor

tisdag 13 januari 2015

Godkänt fuktkvot i plattan och funderingar kring solskydd

Fukten i plattan har mätts, och den ligger nu under det rekommenderade värdet. Woohoooo!!! Vilket innebär att det är fritt fram att jobba vidare. Har läst om hus där man fått vänta längre än beräknat för att plattan inte har torkat som den skall, så det är befriande att veta att detta möjliga hindret är röjd ur vägen.
Kakel-killarna sätter kanske igång redan denna veckan. Woohoooo x2 !!!

Hustankarna i dag kretsar kring solskydd i fönstren.
Extremt oviktigt - och inget som behövs före sommaren, men dock en liten nöt att knäcka.
I vardagsrummet vill jag helst ha persienner. Gillar att kunna reglera hur mycket ljus som skall komma in.
Med en rullgardin blir det liksom antingen eller - och det passar bättre i sovrummen.
Men - som min klocka make påpekade - våra altandörrar har två meter fönster. Det blir en rätt så stor och ful klump när persiennen är uppdragen.

Har hittat en annorlunda form av persienn. Tar mindre plats indragen än en metallpersienn - är snyggare än en vanlig persienn - och dyr så kom-hjälp-mig-att-dö!
Men det är en tanke att spinna vidare på i alla fall...

Bild från Solklar i Lödde

"Gardinen" kommer från Luxaflex och heter Silhouette. Säljs bland annat hos Solklar i Lödde, så jag får nog ta mig en titt på den i alla fall.
De kanske kan rekommendera något liknande - men mera plånboksvänlig.

Inga kommentarer: