Sidor

tisdag 7 februari 2012

Köp ALDRIG något via PackardBell !!!!!

Ta denna varningen på allvar, om ni inte vill ge er själv brustna blodkärl i hjärnan.

Min dator kollapsade förra veckan.
Jag har garanti kvar, och vet exact vad problemet är - då datorn själv skickade ut felmeddelandet om vilken hårddisk som pajjat.

Men... när jag kommer fram på supporten får jag besked av killen i luren at han inte kan hjälpa mig, för datorn är äldre än 90 dagar - och han sitter på 90-dagars supporten.
Men jag kan ringa ett annat nummer - som kostar 9,90kr /minuten.... då kan jag få hjälp.
Tack - 9,90kr minuten - vad fan tror dom om mig?

Arg som ett bi ringer jag i alla fall upp betaltjänsten och försöker argumentera med en totalt hjärmdöd individ  (nåja, han var kanske inte totalt hjärndöd - men stackar arbetar på ett totalt hjärndött företag, så företagets filosofi speglades kanske av sig.)
Summa summarum så kallade jag honom en jävla idiot, och slängde luren i örat på honom.

Hmmm... det var inte helt sannt.
Jo - jag kallade honom faktiskt en jävla idiot (och skämdes efteråt både över mitt ordval och att jag faktiskt lät mig provoseras till den milda grad att jag inte kunde behärska mig) men jag slängde inte luren i örat på honom.
Det går inte att slänga luren i örat på någon när man ringer från en smart-phone.
Det är ju för helsike inga klyckor att slänga luren i, och inte ens några knappar att hamra på - så jag knackade frenetiskt på den röda luren istället.

Och här sitter jag nu; Totalt bortgjord på de två enda nummerna som finns att uppbringa på företaget PackardBell.
Och datorn fungerar fortfarande inte....

Ytterligare kuriosa om detta företag som Gud glömde...
 - Sökte upp nummet på Eniro, för att kanske komma till något huvudkontor eller liknande - kom till ett företagshotell som berättade att Packard Bell hade flyttat för tre år sedan. (Nej, varför skall ett "seriöst" företag anmäla flytt till en riksomfattande söktjänst som Eniro...)
 - Sökte upp deras hemsida - De har inte ens en e-mail adress man kan nå dom på ( Vadå rädd för att bli kontaktade...)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha förlåt att jag skrattar:) jag ska lämna in min dator idag. det kanske går lika illa då
kram