Sidor

måndag 6 februari 2012

Är mitt namn så fantastik annorlunda?

Var hos distriktsköterskan för att ta stygnen i axlen i (vilket, by-the-way jag klarade utan att svimma)

Sitter i väntrummet, och en sköterska kommer ut och ropar in Helge.
När hon passerar mig frågar jag - vis av erfarenhet - om det inte kanske var Hege hon letade efter?
-Nej, det är Helge jag söker. Det är en herre.

Jaha tänkte jag. Då har hon väl kollat  personnummret då, så jag skall inte vara påstridig.
Ja, ni fattar säkert hur denna historien kommer sluta eller hur....?

Jag väntade och väntade, och väntade.
Och efter ett tag kom samma sköterska och frågade efter en Gunilla, som inte heller var där.
Jag tog chansen och frågade om det var länge till det var min tur, och berättade för henne vad jag hette.
Hon gick för att kolla - och "surprice-surprice" om det inte var mig hon letade efter 20 minuter tidigare....

Suck!
Varför kan jag inte heta Anna eller Emma eller Lisa i stället?

1 kommentar:

Marie-Anne sa...

När jag sitter i väntrummet kommer det alltid någon och kallar:
Anne-Marie?
Beroende på vilket humör jag är på:
1. Väntar tyst på att någon Ann-Marie ska resa sig anmäla sin närvaro.
2. Jag heter Marie-Anne. Kan du mena mig? - Nej, jo, kanske nu när du sär (=säger)det. Det står ju Marie-Anne här...
3. Reser mig direkt och säger : Här är jag. Fast jag heter Marie-Anne. - Oooo förlåt...läste fel, Anne-Marie...

Nästa gång ska jag köra ditt trick Hege. Får se om jag kan slå ditt rekord i väntetid :-)