Sidor

måndag 11 oktober 2010

Biggest looser

Jag blir arg!!!
Så attans arg, när en kille på 140 kg inte klarar gå ner mera än ett par kg på en vecka!

2 kg är jättebra resultat om man kämpar och knegar för sig själv.
Om man har ett jobb att sköta, tar hand om hem och familj. När man inte hinner stå i köket och förbereda all världens nyttigheter.
När man lyckas klämma in en promenad på morgonen, och till nöd ett träningspass varannan kväll, för att det verkliga livet faktisk oxå kräver sitt.
Då är 2 kg ett jättebra veckoresultat oavsett vilken startvikt man har.

Men om man är med i ett tv-program som handlar om att gå ner i vikt.
Om man har personliga tränare, man får maten serverad, och framför allt man har all tid i världen - hela ens existens handlar under programmets gång att gå ner i vikt.
Och om man då väger 140 kg, och går ner 2kg på en vecka, då tycker jag det är uruselt.

Det är min åsikt.

2 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

De har ju lite att ta av så det borde kanske bli lite mer men jag tycker att de är jätteduktiga som överhuvudtaget försöker. Har ej sett programmet än men läste om några av killarna i tidningen.
Mår du bra?
Kramis

Anonym sa...

jag håller med dig. dåligt!!